Een safari regelen?

Een safari regelen?

Wederom heerlijk geslapen. Sinds ik in Oeganda ben heb ik alleen de eerste dag lekker warm gedoucht. Hier in huis is er geen warm water . Brenda wil graag water voor mij warmen, maar ik wil geen uitzondering. Dus koud douchen. Hoewel, douchen kun je het niet noemen. Er komt een klein straaltje uit. Dus springen om nat te worden, of is dat als gevolg van het koude water? Scheren zonder spiegel valt ook niet mee. Ik had een scheerspiegel gekocht. Die is helaas gesneuveld tijdens de reis.

Heb een mailtje gestuurd naar Hilda, een oud-collega die nu zelf safari's organiseert. Ze heeft prijsopgave gedaan voor 2 opties. Die wil ik vandaag met haar bespreken.

We spreken af bij de Standard Chartered Bank in centrum Kampala. Geoffrey zet me voor de bank af. Geen Hilda te zien, dus bel ik haar. Ze komt naar buiten in haar fleurige Afrikaanse gewaad. Na een security check gaan we de bank binnen. Het is een grote hal met vele zitbanken. We komen er snel uit. Het wordt een 4-daagse safari naar Murchison Falls, 2 nachten in Red Chili Restcamp en 1 nacht in Budongo Ecolodge. Helaas zijn er geen andere cliënten, dus een privé trip. Ze kijkt of het morgen al kan. Ben benieuwd. Ik nodig haar uit nog wat te drinken en te kletsen. We belanden op het Speke hotel terras. De temperatuur is 30 graden dus we verkiezen de schaduw. Of de safari doorgat hoor ik zsm. Hangt er ook vanaf of de pont vaart. Na de drank gaat ze er van door. Vraagt nog wel hoe ik terug kom bij Bolahs huis. Dat wordt een matatu heb ik besloten.

Ik laad mijn telefoon op terwijl ik geniet van een lunch. Na nog wat op internet gekeken te hebben vertrek ik, op zoek naar een matatu. Als alles doorgaat wordt ik morgen om 07:00 uur opgehaald. Zal dan waarschijnlijk de komende dagen geen internet hebben.

Reacties

Reacties

Nel

Geniet van je safari! Maak maar heeeel veeeel foto's van deze mooie trip. Inmiddels weet ik wat een matatu is. Wij gaan morgen naar de Leidse Universiteit met een Citroen. Schaduw zoeken is hier niet nodig met een temperatuur van 11 graden.

Karin

Wat is een matatu? Soort taxi? Hoop, dat je safari doorgaat. Zo ja, dan heel veel plezier. Voordeel van prive safari is dat je geen rekening hoeft te houden met anderen.

Jolanda

Ik duim dat je safari door gaat, veel plezier :)

Roos

Leuk Peter, hoop dat je nog veel te vertellen hebt! Geniet er maar van????

Duco

Hoi pap, veel plezier op vakantie. Geniet ervan!

paul van duijn

Begreep vandaag dat je al vier verslagen had geplaatst. Geniet ervan, goeie schrijfstijl. Zo te zien "never a dull moment" in Afrika. Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!