De verjaardag van Gerald

De verjaardag van Gerald

Grace is druk bezig met het prepareren van voedingsmiddelen die ze mij mee wil geven. Ze roostert pinda's, dan worden ze ontveld, naar een winkel om ze te malen en tenslotte maakt ze er pindakaas van. Citroengras is geplukt, wordt gedroogd en in stukken geknipt. Morgen geeft ze nog een soort spinazie en courgettes mee. Om haar te helpen doe ik Esher en Ezechiel in bad.zodat ze op tijd naar de kerk kan gaan.

Albert gaat als eerste naar de kerk om door te spreken hoe en wanneer we voor Gerald gaan zingen. Niet veel later gaat Gerald op pad. Het regent behoorlijk. Hij geeft mij een regenjack en doet er zelf ook een aan. Mijn kleren staan nog steeds bij de pastor. Esther loopt met mij mee. Als laatste Grace en Ezechiel.

Op enig moment wordt ik uitgenodigd om naar voren te komen. Er wordt gebeden voor een veilige thuiskomst. Met de Gopro aan doe ik mijn woordje. Deels in Engels en deels in Luganda.ik vergeet Gerald en verlaat het podium. Als ik zit zie ik Albert verbaasd naar mij kijken. Ik loop terug naar het podium. Ik verontschuldig mij en nodig Opio (de dirigent) en Gerald uit. Leg uit dat het de verjaardag van Gerald is en dat ik graag gezamenlijk een lied wil zingen. Er wordt gelachen en geklapt. Gerald straalt.

Na de dienst gaan Albert (die vandaag gedrumd heeft) en ik de taart halen. Het druppelt nog steeds. We hadden afgesproken om 13:00 uur. We zijn zelfs iets later. Maar je had het kunnen verwachten, geen taart. De regen heeft roet in het eten gegooid. De taart is iets verlaat. Maar hij komt zeker. Dus wij weer terug naar huis. Ik blij dat ik niet vooraf betaald heb. Na de lunch proberen we het nogmaals. Het is inmiddels 15:30 uur en droog. Nog steeds geen taart. Hij is nu onderweg van de wijk Byogerere (de wijk waar de pastor woont, zo een 30 minuten met de bodaboda) per bodaboda. Ik heb er geen vertrouwen meer in en cancel de bestelling. Dan maar koeken kopen in de supermarkt. Omdat ik vanavond in kan checken vraag ik aan de eigenaresse van de supermarkt (Violet) of ik vanavond op haar laptop mag inchecken. Ze verrast me volledig door haar laptop in mijn handen te stoppen en zegt: neem maar mee, breng maar terug als je klaar bent. Super.

De timmerman heeft ondertussen de schade aan de kast van Grace opgenomen. Die gaat ook hersteld worden.

We genieten van heerlijke verse citroengras thee met koeken. Ik geef Gerald zijn schoenen. Hij straalt. Die schoenen zien er beter uit dan mijn rechter slipper. Daar is de voorste lip bijna door. Albert zegt die wel te kunnen laten maken en is al weg. Binnen 15 minuten is hij terg. Keurig gerepareerd voor de somma van 10 eurocent!

Verder een routine avond. Eten, zingen, bidden. Het enige andere was dat ikbij buurjongen Peter deed of ik een mug ving en die op at. Hij keek even raar en vroeg toen of ik die mug echt opgegeten had. Natuurlijk. Hij ook een mug vangen en die in zijn mond gestopt. Aan zijn gezicht te zien en de rare bewegingen die hij daarna maakte zijn muggen niet erg lekker. Don't try this at home.

Reacties

Reacties

Karin

Goed dat je twee koffers bij je hebt. Anders kom al dat voedsel niet mee.

Jolanda

whahaha lijkt me ook niks een mug opeten ;)
goede reis naar huis

monique

Zo te lezen waren dit weer mooie weken met fijne vrienden. We zien je foto's vast wel. Goede reis!

Paul van Duijn

Goede reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!