This is Africa

This is Africa.

Voorlopig lijkt het er op dat de pont maandag vaart. Helaas zijn er geen self contained rooms ( met eigen wc/douche), geen probleem voor deze Afrikareiziger. Hoop dat het nu wel doorgaat op maandag. We gaan het zien. Hier is niets zeker. Ga er vanuit dat ik maandag om 07:00 uur opgehaald wordt. This is Africa.

Stond vanmorgen klaar om met een bodaboda naar Gerald's huis te gaan, toen Bolahs zei dat hij naar de kerk ging en mij wel af zou zetten. Dat was een uur geleden, hahahahahaha. Relax, this is Africa.

Heb nu wel tijd om verslagen bij te werken.

Uiteindelijk ben ik toch maar met een bodaboda gegaan. Wel 2 uur geduld gehad. Hoe knap is dat. Na enige discussie komt de prijs op 2 euro. Ruim 30 minuten achterop de brommer. Het laatste stuk ga ik te voet. Vind het leuk om langs de winkeltjes te lopen die vlak bij Gerald's huis staan. Verse vis, gedroogde vis, bonen, fruitgroente en nog meer. Alles in een soort van houten hutjes. This is Africa.

Als ik de buren van Gerald passeer, is Grace daar net om gloeiende houtskool te halen. Zo heeft ze sneller zelf gloeiende kolen om te koken. Ze is blij me te zien en komt met haar schep kolen aangerend. Ook Ezechiel en Esther komen op me toe gerend. Welkom thuis. Helaas is Albert er niet. We kletsen gezellig. Grace zegt dat de lunch karig ze had niet gedacht dat ik zou komen. Ze wil al naar de hutjes rennen om inkopen te doen. Ik vraag of er genoeg is om mij ook van een lunch te voorzien. Er is genoeg, maar het is te simpel voor mij vindt Grace. Ik moet lachen, als het goed is voor Grace en de kinderen, dan is het ook goed voor mij. Ik wil graag met de pot mee-eten. Dan wil ze wel fruit kopen. Dat doe ik dan met een buurjongen die de weg weet. We kopen popo, ananas, sinaasappelen, watermeloen, banaantjes en avocado. Terwijl Grace kookt doe ik het fruit. Ezechiel wordt helemaal gek als hij de bananen ziet. Ik geef hem er snel eentje. Maar hij is onverzadigbaar. Blijft om bananen vragen. Zal ze niet vaak eten denk ik. This is Africa.

Na de late lunch van posho en een groene groente, stopt er een wagen voor de deur. Bolash met vrouw, kinderen en Brenda. Ze komen mij ophalen om op kraamvisite te gaan. Het blijken mensen van de kerk te zijn, die hun 5e kind hebben gekregen. Het jongetje heeft nog geen naam. De naam die de vader heeft verzonnen is niet goedgekeurd door de andere gezinsleden. This is Africa.

Na een meer dan copieuze maaltijd aanvaarden we de thuisreis. Onderweg 2 ongelukken gezien. De weg is meteen een chaos. This is Africa.

Reacties

Reacties

Karin

Hoop, dat je safari idd morgen doorgaat. Ongelukken gebeuren in Nl ook, en dan is het ook hier gelijk een chaos. This is Holland. Lijken landen toch meer op elkaar dan we denken.

Dana

ik hoop dat de safari doorgaat! veel plezier eh peet, leuk om je verhalen steeds te lezen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!